AYSİTEONLİNE Admin
Mesaj Sayısı : 95 Başarı Puanı : 245 Kayıt tarihi : 14/03/11 Yaş : 121 Nerden : İstanbuL
Cüzdan Altın: Sınırsız Para: Sınırsız
| Konu: RPG Oyunu Nedir ? Nasıl İyi Bir RPG Oyunu Yapılır? Paz Mart 20, 2011 2:20 am | |
| RPG Oyunu Nedir ? Nasıl İyi Bir RPG Oyunu Yapılır? Bu ders bana aittir (Bazı kısımlar yabancı sitelerden tarafımdan çevirilmiştir.)RPG oyunu yapacaklara rehber olması umuduyla.
RPG Oyunu nedir ? RPG (Role-Playing-Game) yani rol yapma oyunlarında genelde fantastik dünyalarda bulunuruz ve hayali bir karakteri canlandırırız.Örneğin; Bir büyücü , bir savaşçı , bir robot vs.
RPG oyunları bazı oyunlarla sıkça karıştırılmaktadır. Her canavar kestiğiniz oyun RPG değildir.Bunun en büyük örneği; Zelda bir RPG oyunu değildir! Zelda bir ADVENTURE oyunudur!
Bunun ispatlayan ögeler ; Kılıcınız hiç bir zaman miss / dodge vermez bu RPG nin temel birinlerindendir. Adventure oyunlarının klasik ögesini taşır , anahtar bul ve öbür odaya geç.
RPG Oyununun Temelleri.
Statlar : Statlar rpg ve frp oyunlarının ana maddelerindendir.Buna göre Str, Int , Con gibi başlıklar altında özellikler eklenir.Her seviye atlamanız da yükselirler bunlara bağlı olarak yetenekleriniz artar...(Can , mana , hasar vs.)
Skiller : Skiller olmazsa olmazlardandır.RPG oyunlarında en önemli maddedir.Detaylı bir şekilde hesaplanması gerekir.Skill hangi seviyede gelir , gücü ne kadar olacaktır ve nasıl bir skill olacak.Düzgün bir denge yaratmak ve orjinal yetenekler bulmak çok zor olabilir.
Level : Level seviye anlamına gelir.Canavar öldürdükçe seviyeniz artar.Stat puanı kazanırsınız haliyle gücünüz artar.Yeni yetenekler için kapasiteniz yükselir.
Dodge / Miss / Parry ve benzeri gerçekçi ögeler. Dodge / Miss / Parry vuruşlardan kaçma veya bloklamadır. (Zeldanın adventure olmasının kanıtlarından biri)
Savaş Sanatı : Savaşlarda hasar kesinlikle net olarak hesaplanmamalıdır.Bu oyununuzu RPG likten çıkarır örneğin sistem aynen şöyle olmalıdır ; min. hasar : 5 max. hasar : 10 o zaman hasarım 5-10 arası olacaktır fakat düşmanımızın zırhına göre bu hasar sisteme göre düşecektir.
NPC : Non-Player-Character yani oyuncu olmayan karakterlerdir.Canavarlarda ve Satıcılarda kullanıForum Kurallarına uygun mesajlar yazınız tabirdir.NPC olmazsa zaten oyununuz olmaz Smile
Durum Efekti : Yanma / Zehir / Donma(-tam donma) / Lanet gibi temellerden oluşur.Şöyle ki; Yanma - saniye başı 5 hasar , 10 saniye sürer (Yanmaktan ölebilirsiniz) Zehir - saniye başı 3 hasar - 20 saniye sürer (Zehirlenmeden ölmezsiniz 1 hpde durur) Donma - hareketleriniz yavaşlar (Tam donma - kımıldayamazsınız, 5 saniye) Lanet - hasarınız zırhınız %x oranda düşer.
Zırh : Zırh düşmandan aldığınız hasarı direkt olarak etkiler. Ayrıca zırhlara x büyüsüne karşı dayanıklılık eklenebilir.
Umarım bir RPG oyununun nasıl olacağı hakkında biraz fikir kazandırabilmişimdir
Alıntıdır | |
|